Aplicar los principios de la pedagogía inclusiva en la formación inicial del profesorado: de una asignatura en la Universidad a la acción en el aula [versión en inglés]

  • Jennifer Spratt
  • Lani Florian

Resumen

This paper describes how the key concepts of inclusive pedagogy have been embedded in a one-year initial teacher education course, the Professional Graduate Diploma in Education (PGDE), at the University of Aberdeen in Scotland. It discusses how beginning teachers who have completed the PGDE but now work in different contexts are using the concept of inclusive pedagogy in their classrooms.

Publicado
2013-12-29
Cómo referenciar
SPRATT, Jennifer; FLORIAN, Lani. Aplicar los principios de la pedagogía inclusiva en la formación inicial del profesorado: de una asignatura en la Universidad a la acción en el aula [versión en inglés]. Revista de Investigación en Educación, [S.l.], v. 11, n. 3, p. 133-140, dic. 2013. ISSN 2172-3427. Disponible en: <http://reined.webs.uvigo.es/index.php/reined/article/view/291>. Fecha de acceso: 17 ago. 2022
Sección
Artículos